Töm listan

Är du säker på att du vill tömma listan?
Orderrader:

Töm inköpslista

Du har 0 orderrader i din inköpslista.
Är du säker på att du vill tömma inköpslistan?

Din inköpslista

Någonting gick fel när priserna hämtades. Försök igen.

Din inköpslista är tom

2017-07-06

Ahlsell förnyar avtal med NCC

Ahlsell Sverige har förnyat sitt rikstäckande avtal med NCC. Avtalet innebär att Ahlsell fått fortsatt förtroende att ansvara för den dagliga försörjningen av material till NCC:s cirka 5 000 leveransadresser över hela Sverige.

NCC är ett av de ledande byggföretagen i norra Europa och en av Ahlsells största kunder som man haft avtal med sedan 1998. Det avtal som nu förnyats omfattar VA-material och järnhandelsvaror och är även utökat med El/Infra-material.

– Det förnyade avtalet är ett kvitto på vårt långa och framgångsrika samarbete med NCC, säger Christer Mårs, divisionschef VA Bygg på Ahlsell. Vi kommer nu att arbeta vidare med att försörja NCC:s många arbetsplatser i Sverige med ett brett utbud av produkter från den ena dagen till den andra. Allt för att bistå NCC i arbetet med att bygga och utveckla framtidens miljö för arbete, boende och infrastruktur.

– Det känns positivt att kunna fortsätta att utveckla samarbetet med Ahlsell som är en fantastiskt bra leverantör när det gäller sortimentsbredd, logistik och leveranssäkerhet, säger Lennart Skog, kategoriansvarig för grossistmaterial på NCC. Dessutom har vi tillsammans med Ahlsell en bra e-handelslösning som hela tiden utvecklas och förbättras. Det är få aktörer som klarar våra volymer och har den logistik som krävs för att hantera cirka 5 000 leveransadresser på ett så kostnadseffektivt sätt som Ahlsell.

För ytterligare information kontakta: Christer Mårs, divisionschef VA Bygg, Ahlsell Sverige tel. 0708-555 821, e-post: christer.mars@ahlsell.se

Ahlsell AB (publ), noterat vid Nasdaq Stockholm, är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Vårt unika erbjudande omfattar över en miljon produkter och lösningar. Vi omsätter cirka 26 miljarder SEK och 97 procent av intäkterna kommer från våra tre huvudmarknader Sverige, Norge och Finland. Med cirka 5 000 medarbetare, över 200 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Meddelande från Ahlsell