Jag har frågor om min leverans från Ahlsell. Var vänder jag mig då?
Kontakta din lokala säljare, så får du hjälp med ditt ärende. Kontaktuppgifter hittar du under Mina sidor (kräver inloggning).
När får jag de varor jag beställer från Ahlsell?
Vid beställning före kl 16:00 i butik (18:00 i webbutiken) så får du din order levererad före lunch dagen därpå.
Får jag handla i butik som privatperson?
Nej, som grossist säljer vi endast varor till företagskunder med registrerat kundnummer.
Hur betalar jag i butik?
Som företagare med registrerat kundnummer kan du betala mot faktura eller med kort, dock ej American Express. Vi hanterar inte kontanter i våra butiker.
Om produkten inte finns i butik, när kan jag få den då?
Om produkten är lagerförd på vårt centrallager så kan du få den levererad till önskad adress eller till butik för avhämtning dagen därpå.
Erbjuder ni självscanning i era butiker?
Ja i ett 20-tal av våra större butiker finns den möjligheten. Fler tillkommer allt eftersom.
Vissa av Ahlsells produkter är märkta med ett "e". Vad står symbolen för?
Ahlsells märkning "Energieffektiv" sätts på produkter och system som har minst 20 procent lägre energiförbrukning. Syftet med Ahlsells märkning är att det ska vara enkelt att välja bra produkter ur energisynpunkt. Läs mer om energieffektiv.
Vad har Ahlsell som andra grossister inte har?
Ahlsell erbjuder logistik i världsklass, vi har nordens största säljkår och över 100 butiker i Sverige. Vårt erbjudande är bredare än andras. Vi utvecklar tjänster och system för att förenkla för våra kunder. Vi gör det enklare att vara proffs.
Finns det en risk att Ahlsell tappar sin spetskompetens i och med sitt breda erbjudande?
Spetskompetens kommer alltid att finnas inom bolaget. Vi jobbar i sammansatta team för att lösa kundens utmaningar.
Meddelande från Ahlsell
Javascript är avstängt i din webbläsare. För full funktionalitet rekommenderar vi att du slår på Javascript